15 Şubat 2012 Çarşamba

SNOW IN ISTANBUL




İstanbul'da kar yeniden :) Bu sene kış bizi çok sevdi ve bırakmak istemiyor. Bugün yine bembeyaz bir karlar diyarına uyandık. Bence karın dünyada en çok yakıştığı şehir İstanbul.  İstanbul ne kadar çok hareketli ve eğlenceli olsada bana göre melankolik bir şehir, eski, gizemli ve belli bir hüznü taşıyor. Eski olan şehirler hüzün taşır, çünkü neler görüp geçirmişlerdir. İstanbul da bunca göçe, yağmalamaya ve istilaya rağmen hala ayakta ve hala tüm heybetiyle meydan okuyor. Onu sevmeyeni sevmez, yer bitirir :) Ben 4 göbek İstanbullu bir İstanbul mirasçısı olarak bu şehri çok seviyorum çünkü burası benim evim-benim şehrim, gidecek başka bir yerim yok bu şehirden başka, beni sadece İstanbul kabul eder ve herzaman kucak açar tüm sıcaklığıyla, tüm anılarım, akrabalarım, özgeçmişim, dedelerim, tarihim burada.  Bu şehre yabancı olanlara, İstanbul çok sevimsiz ve soğuk gelir genelde, gerçektende yabancılara böyle gözükür, ama tarihe bakıp, eskilere giderseniz, onu anlamaya çalışıp, zamanında neler görüp geçirdiğini bilirseniz ve eski semtleri gezerseniz hayranlığınız ömürboyu katlanıp artacaktır :)  Nette gördüğüm ve çok beğendiğim karlar altında İstanbul fotolarını paylaşıyorum, umarım beğenirsiniz :=)

***

Today we woke up to a winter wonderland again. I think Istanbul is the most beautiful city when it snows. There's some melancholy in the air and some sadness in this city, this is because of its history and the backgroung-the events the city has faced in its long time history. Even tough now it faces migrations , overpopulation and other negative things ,the city itself stands alone and still remains beautiful. As I am  truly Istanbul born habitant, I love this city so much that I name it as my home. All my memories, childhood times and relatives are here. As I look into the city's history and face its old streets everyday I keep falling in love with it again and again and again .... :) Here I am sharing some photos of snow in Istanbul while I was searching the net, I hope you'll  enjoy :=)




Snowy Istanbul


TURKEY-ISTANBUL-WEATHER-SNOW



TURKEY-ISTANBUL-WEATHER-SNOW







Fotoğrafların bir kısmı: Corbis
Some of the photos: Corbis


18 yorum:

Cinnamon and White Chocolate dedi ki...

Man, I like Istanbul...I was there last spring, but I have to come back some day...These pictures are beautiful, and you are wright, it has some sadness and melancholy, but it is sooooo nice...

Rainbow Gatherer dedi ki...

if you come back here anytime, keep in touch with me then we can meet-it'd be nice :)

don kişot mu olmalı dedi ki...

:) nice

The Merika dedi ki...

güzel olmuş:)

lulu's life dedi ki...

Suana kadar bloglar arasinda gordugum ennnn guzel kar kareleri bunlar ! Harika geldi.. Bir Bursa'li olarak sunu soyleyebilirim ki Istanbul beyazlar altinda bir baska guzel :)

RueChicPieces dedi ki...

ben Istanbula bir kere gitmistim ve gercekten inanilmaz güzel! Megakenti gercekten yasamak lazim ! Ve Nisan´da birkac günlügüne yine gidecegim, ona cok seviniyorum! Alisveris yapilacak, veya herhangi yerler icin tavsiyen varmi?

Teresaurus dedi ki...

It's truly touching that you love where you live! I've never been to turkey and I would have said I have traveled close to the country, but I think this post took me there for a short moment.

chfashiontrend dedi ki...

İstanbul'a kar çok yakışıyor aslında ama bir de şu trafik problemi olmasa keşke ...sevgiler

Psycho Cat dedi ki...

Beautiful town really, and now when it's snow all I can say is gorgeous <3

Rainbow Gatherer dedi ki...

@lulu's life; bende bu fotoları gördüm ve paylaşmak istedim, şuan bu fotolardan daha çok kar var burada :)

@RueChicPrincess; elbette var :)alışveriş için belki biliyorsundur ama Cevahir ve İstinye Park'ı öneririm, her markayı bulman mümkün. Gelmene yakın mutlaka bana hatırlat daha detaylı öneriler verebilir yardımcı olabilirim sana yeme-gezme-alışveriş-eğlenme mekanları hakkında :)

@chfashiontrend; evet trafik çok fena :)

@Teresaurus; then it's time for you to pay a visit to Istanbul :)

@Psycho Cat; yes it really is :) thanx.

MiraFrieda dedi ki...

Istanbul is Beautiful!!! :)

Tuğçe'nin Dünyası dedi ki...

kar yağınca da bambaşka oluyor istanbul! harika görüntüler..bende kar fotoğrafları ekledim bakmak istersen beklerim canım :)

http://2chenindunyasi.blogspot.com/

darkolivee dedi ki...

kara hasret bir izmirli için harika kareler :)
içim gitti yaa :)

sevgiler

Nomadic D. dedi ki...

I was actually in Istanbul for part of the big snowstorm this year. I go there often to visit family but have never seen it snow there, and it was so beautiful! Magical, really! Thanks for stopping by and commenting,

http://nomadic-d.blogspot.com/

Lila Moonlight dedi ki...

Cok guzel resimler secmissin, once sen cektin zannettim hatta. Karlar altinda bir baska guzel sehrimiz :)) ama ben en cok ilkbaharini seviyorum bir nisan cocugu olarak :)) biz de dagdan yeni donduk, yakinda kar postlarini koyarim, simdilik bir karnaval postu koydum karnaval bitmeden. Dagda internet baglantim yoktu, ancak yorumlari yazdim, gitmeden de denemistim ama dedigim gibi pc imden calismiyor yorum bolumu :((

Rainbow Gatherer dedi ki...

@ Nomadic D; you should have seen Istanbul under snow but there may be some traffic jam at the 1st day of snow :)


@Lila Moonlight; bende en çok bahar aylarında seviyorum Istanbulu Aylincim :=) tatilin süper geçmiş baktım tüm fotolarına.

Bouquet de Fleurs dedi ki...

Istanbul <3 Bu sehir anlatilmaz..yasanir :)

Harika kareler! Yeni okuyucun oldum, bende bana beklerim :)

http://bouquet-defleurs.blogspot.com/

TracyJackson dedi ki...

nice photos !